Kerk aan Zee

De met een zijvleugel uitgebreide Kapel bleek al snel te klein. Mede door de verandering van Noordwijk aan Zee van een vissersdorp tot badplaats, nam de bevolking toe en kreeg men behoefte aan een grotere kerk. Aanvankelijk waren er plannen om de Kapel daarbij te slopen, maar men besloot uiteindelijk toch tot de bouw van een kerk achter en verbonden met de Kapel. De bestaande uitbouw liet men tijdens de bouw nog even staan, men bouwde er omheen en gebruikte de uitbouw als steiger. Op 8 augustus 1928 werd de kerk in gebruik genomen. Naar verluidt zouden duizend kerkgangers aan deze viering hebben deelgenomen. Dat waren nog eens tijden!
Het uit de Kapel afkomstige orgel was eigenlijk te klein voor de kerk. Zodoende werd dit een kleine tien jaar later vervangen door het huidige mechanische orgel. En beslissing die later is betreurd.

Adresgegevens